onsdag 30 januari 2013

Husdjur

Hela dagen har hon uttryckt sin hetaste önskan:
"Mamma jag vill ha en elefantunge!"

Först ville hon ha en panda också men den rationaliserades bort sådan tur var.
Ja, vad säger man. Aldrig på tiden! Man kan inte ha elefanter som husdjur!
Nej jag säger inte så, jag lyssnar på hennes drömmar. Den ska bo i hennes säng och där ska dom sova tillsammans. Jag undrar om hon tror att den verkligen får plats, då säger hon med eftertryck att hon minsann VET att den får plats. Det är ju klart, det är sådant som man vet när man är tre år och önskar sig en elefantunge. Klart att den får plats!
Men hur man införskaffar ett sådant husdjur är hon inte lika säker på. Netto eller Konsum
kanske? (Hon trodde ju själv att hon var köpt på Netto!!)
Ja, där blir hon lite konfunderad, men det ska väl gå att ordna! Mamma ordnar ju det mesta.

Nu sover hon och kanske hon drömmer om sin elefatunge. Jag låter henne drömma.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kvällspromenad Våren är löfte är hopp i varje blomma ljusgrönt jubel  Körsbärsträdet står brud  skir och oskuldsfull I skönheten avtecknar s...