torsdag 20 december 2012

Julpyssel!

Idag har vi klätt julgranen! Roligt och mysig! Vi brukar inte ha julgran så det var verkligen speciellt. Vi började med att göra lite pynt till granen. Jag hittade ett pysselpaket på Panduro förra året på rea som kom väl till pass nu. Barnen tyckte det var så roligt att få måla med guldfärg, klippa och klistra. Så här fint blev det!



Som vanligt när man klär granen gäller följande; de fina pyntet högst upp, sedan lite diverse olika kulor i mitten och längst ner alla smällkarameller som barnen massproducerat i skolan de senaste dagarna. Jag fick frågan idag varför de ska hänga längst ner, det undrade jag också som barn. Nu vet jag:)

Uppdatering Idag välte granen! Och jag är inte förvånad. Hon är vildast av alla lilltjejen! Men både garnen och barnet klarade sig förvånansvärt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Orkar inte be säger du din sorg din längtan din ångest  är bön i sig  Din trasighet ett öppet sår  Finns det en starkare bön  Dina tunga suc...