torsdag 20 december 2012

Bananinpackning och kärlek till Jesusbarnet!

Hon kommer in i köket med hela håret nedkladdat men någon gulbrun sörja, som vid närmare analys visar sig vara banan! En bananinpackning helt enkelt! Jag sköljer ur det och borstar ur det sista. Ser sedan att storebror också fått sig lite inpackning, dock mot sin vilja enligt hans version. Snart är båda rena.

En liten stund senare är det ovanligt tyst, då vet man att något är på gång! Och mycket riktigt, där sitter hon på golvet med saxen i högsta hugg och ska till och klippa i storasysters egengjorda broderade handväska! Hon får en ordentlig tillsägelse och jag tar undan väskan.
Men så upprörd hon blir. Med förtvivlan i rösten skriker hon:"Men Jesusbarnet måste ha täcke!!"

Då ler jag. Inte kan jag vara arg längre. Hon tänker så rätt, mitt lilla hjärta! Inte ska Jesusbarnet behöva frysa. Jag letar upp en liten tygbit som hon får lägga på Jesusbarnet. Hon går därifrån och säger att det behövs en kudde också.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Orkar inte be säger du din sorg din längtan din ångest  är bön i sig  Din trasighet ett öppet sår  Finns det en starkare bön  Dina tunga suc...