måndag 25 februari 2013

Mitt senaste radioprogram i P1!

Lyssna: Vid dagens slut 20130224 21:45

Anna: Min sargade trädgård

Vid dagens slut (söndag 24 februari kl 21:45)
 Anna Gryningstjerna berättar idag om en omskakande upplevelse - och vad den lärde henne:
"Stormen har dragit hårt fram. Det är tid att se nu, tid att se förödelsen. Min sargade trädgård. Min trädgård som skulle bli så vacker! Allt jag hoppats, allt jag drömt, allt jag trott och strävat efter. Allt är omkullvräkt.
Ibland i livet måste man börja om. Första steget är att se hur illa det är, man måste våga se resultatet, svart på vitt.  Se besvikelsen, se rakt in i ditt mörkaste mörker, men låt sedan solens milda ljus få lysa därpå. Och jaga mörkret långt bort".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kvällspromenad Våren är löfte är hopp i varje blomma ljusgrönt jubel  Körsbärsträdet står brud  skir och oskuldsfull I skönheten avtecknar s...