onsdag 12 oktober 2011

Lösningen på Greklands skuldkris!

Alla undrar ju hur det ska gå för Grekland och om det finns någon hållbar lösning på problematiken. Lösningen är egentligen självklar och enkel! Under kvällen har jag haft ett samtal med stora pojken som snart fyller tio. Han börjar tycka att det är intressant med nyheter och frågade mig hur det går för Grekland. Inget vidare kan man väl säga...Jag förklarade att dom hade stor skulder och att dom nu inte kunde betala tillbaka. Han funderade bara en kort stund sen sa han: "Ja, men då får man ju ta en bit av deras land och husen också!"
Och där har vi lösningen! Enkel och rättvis! Inget trams om nya nödlån. Har man inte pengar att betala med så får man ta något annat som man har! Märkligt att ingen annan kommit på denna lösning!

2 kommentarer:

  1. Grattis blivande nationalekonom!

    SvaraRadera
  2. jag kan tänka mig köpa en grekisk ö...

    SvaraRadera

Orkar inte be säger du din sorg din längtan din ångest  är bön i sig  Din trasighet ett öppet sår  Finns det en starkare bön  Dina tunga suc...