tisdag 18 oktober 2011

Acceptera!

Ibland på kvällarna när jag lagt de små barnen så finns det lugn och tillfälle att prata med de två lite större barnen. Stora pojken tänker mycket och har många frågor, mest om datorer och StarWars. Och där har jag inte mycket svar att ge, det ska erkännas. Men han har också mycket frågor om livet och världen. Ikväll pratade vi om att det finns kristna som sitter i fängelse för sin tro. Jag berättade för dom att det tyvärr är så att många kristna förföljs och det nyligen bränts ner kyrkor i Egypten. De försöker förstå, men de tycker det är så konstigt.
"Men mamma varför? Varför tycker dom inte om kristna? Jag tycker att dom bara ska acceptera kristna. Dom borde verkligen acceptera dom! Dom behöver ju inte själva bli kristna om dom inte vill. Dom kristna accepterar ju dom andra! Så det borde ju vara enkelt!"

Ja, jag håller med! Acceptera mera! Om det ändå vore så enkelt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Orkar inte be säger du din sorg din längtan din ångest  är bön i sig  Din trasighet ett öppet sår  Finns det en starkare bön  Dina tunga suc...