måndag 4 januari 2010

Så skönt att vara 35!

Fyllde år för några dagar sedan. Det är så skönt att vara vuxen. Något av det bästa är faktiskt att man slipper frysa! Man har ju blivit lite visare med åren på det området. Kommit till insikt om att det är skönt med mössa, skönt med långkalsonger och inte minst skönt med mamelucker. Det sistnämnda är inget urtidsdjur om någon nu tror det, utan ett par byxor som går ner typ till knäna och som är superbra att ha under en kjol när det är kallt. Rekommenderas varmt! Finns kanske inte att köpa på HM precis, men i tantaffärer är det en storsäljare. När jag var liten avskydde jag att att ta på mig mina mamelucker. Dom var fula, dom stacks och dom hade ett så fult namn! Men jag har försonats med dom allt eftersom åren gått.

Tycker så synd om alla ungdomar som fryser dessa kalla dagar. Det kom in ett gäng killar på bussen och svor över hur kallt det var. Tror det ja! Ingen mössa, inga vantar och så huvjacka. Det var -14 grader den morgonen! Arma barn klä på er! Och alla tjejer som envisas med att ha jackan uppknäppt utan halsduk. Om ni bara anade hur skönt det är att knäppa jackan...
Ja, jag vet, det är klar tantvarning på det jag skriver. Men man får som sagt lite insikter med åren.
Ta nu på dig ordentligt och glöm inte mössan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Orkar inte be säger du din sorg din längtan din ångest  är bön i sig  Din trasighet ett öppet sår  Finns det en starkare bön  Dina tunga suc...