lördag 16 januari 2010

Han är spelberoende!

Gabi som är 3 år sitter på golvet och trycker frenetiskt på knapparna på Spiderman- spelet (typ Game & Watch). Lite då och då utropar han: - Läss! Läss!
Vilket betyder "Yes". (Han har en konstig vana att sätt "L" framför alla ord. Kanske någon logoped kan förklara detta märkliga fenomen!?) Jag ler lite överseende åt honom. Så söt han är när han låtsas spela. Han har ju sett och hört dom stora killarna och vet att man ska säga "Yes" lite då och då.

Idag fick jag helt plötsligt en känsla av att jag borde titta lite närmare på hans spelande. Och vad är det jag ser. Jo, 189 poäng, 3 liv kvar och en liten killen som spelar snabbare än jag hinner blinka. Han spelar på riktigt! Lite då och då utropar han: -Läss! Läss!
Dagens lärdom; underskatta inte era barn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Orkar inte be säger du din sorg din längtan din ångest  är bön i sig  Din trasighet ett öppet sår  Finns det en starkare bön  Dina tunga suc...