söndag 10 januari 2010

I lampans sken.

Stora killen som är åtta fick en sänglampa i julklapp. Nu ligger han där och läser på kvällarna, det ser så mysigt ut. Minns själv hur trevligt det var, lite spännande och så härligt att få förlora sig i böckernas magiska värld. Och så var det en trygghet så klart, att snabbt kunna tända lampan mitt i natten om man drömt något läskigt.

På tal om mardrömmar, han läser riktigt otäcka saker pojken min. Hade jag läst något liknande så hade jag garanterat fått obehagliga drömmar. Bara jag tänker på det så blir jag alldeles svettig och nervös. Jag ryser när jag ser omslaget!
Han läser ritningar till sitt Meccano. Så ligger han där och tänker på hur han nästa dag ska sätta ihop det hela. Igår byggde han en gaffeltruck! Jag är mäkta imponerad, skulle aldrig klarat det. Får som sagt svettningar och panik bara jag tittar på bilderna.
Jag vet vem som ska få sätt ihop nästa IKEA- möbel! Och som kommer göra det med glädje!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Orkar inte be säger du din sorg din längtan din ångest  är bön i sig  Din trasighet ett öppet sår  Finns det en starkare bön  Dina tunga suc...