onsdag 10 april 2019

Paltor

Detta är inte mina kläder.
Osmakliga och opassande.
Spruckna sömmar.
Lukt av misslyckande och skam.
Utklädd som en fågelskrämma.
Till allmänt beskådande.

Huvuden som skakar.
Öron lystna efter sliskigt sladder.
Förfasande och ömkande.
Ett varnande exempel.

Vill slita av mig kläderna.
Detta är inte mina kläder.
Han lovade mig böljande klänningar.
Mjukt och följsamt tyg.
Glans och skimmer.
Hängande trasor blev min klädnad.

Tyget fastsytt i huden. 
Sprättkniven darrar i handen.
Våga lösgöra mig från alla skavande trådar?
Befria mig?
Ser ingen utväg.

Jag vet bara att detta inte är mina kläder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Orkar inte be säger du din sorg din längtan din ångest  är bön i sig  Din trasighet ett öppet sår  Finns det en starkare bön  Dina tunga suc...