tisdag 2 april 2019

Där under

Det stora skalvet lämnade betydande sprickor.
Lösa delar, raserade murar.

Men jag samlade ihop.
Förband, lappade och lagade.

Efterskalven sänkte det lutande huset.
Skadorna oöverskådliga.

En röra av lösa bitar.
Min enda tanke:
Jag måste hålla ihop.

Och jag förde det samman. 
Täckte över allt med cement.
Det höll ihop. Jo, jag höll ihop.
En rustning, tyngre för varje steg.

Men under den hårda ytan
blödande bitar, löst och trasigt.
Skramlande och gnisslande.

Hur ska jag nå fram?
Borra i cementen, meter för meter.
Hitta de skadande delarna vid liv.

Måtte det inte vara för sent.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Orkar inte be säger du din sorg din längtan din ångest  är bön i sig  Din trasighet ett öppet sår  Finns det en starkare bön  Dina tunga suc...