fredag 17 februari 2012

Metoder för att få upp en morgontrött mamma!

Hon börjar med peptalk; "Mamma e bäst! Mamma e bäst! Heja mamma!"
(Riktigt trevligt att vakna så måste jag säga!)
Sedan övergår hon till lite mer brutala metoder eftersom det förstnämnda inte fick önskad effekt. Hon hoppar upp i sängen och sätter sig på mig och säger:
"Upp och hoppa hästen! Hoppla! Hoppla!"
(Detta brukar hjälpa för den trötta hästen börjar skratta och masar sig upp!)

Men om det inte hjälper övergår hon till lite mildare metoder, hon ger mig mina glasögon! Och då kommer mamman snabbt på fötter eftersom lilltjejen är en omvänd ingenjör och det är trevligt om glasögonen förblir hela.
Sista utvägen är att tända lampan, hon behöver sällan gå så långt, men det är bra att ta till!
Jag måste säga att för att bara vara 2 1/2 år så har hon en väl utvecklad strategi för att få upp en trött mamma!

1 kommentar:

  1. Hon kanske kan komma till göteborg när hon väckt dig...

    SvaraRadera

Orkar inte be säger du din sorg din längtan din ångest  är bön i sig  Din trasighet ett öppet sår  Finns det en starkare bön  Dina tunga suc...