onsdag 30 december 2009

Hoppfull som gryningen!

Ett år har snart gått med sina dagar, timmar och minuter. Jag summerar året, men jag vet redan innan jag är klar att det kommer att hamna på minus... Ett mörkt år, svarta trådar i livets väv. Men en gyllene tråd finns där, min lilla skatt som skiner för mig. Hon är stjärnan på min mörka himmel. Hon väcker hopp, klart och friskt.

"Hoppfull som gryningen", så stod det i den lilla boken jag fick av en vän. Och det vill jag vara inför det nya året, hoppfull. Jag vill bevara ett grönt träd av hopp i mitt hjärta, kanske det en dag får blomma, kanske...

Lyckan kommer, lyckan går, du förbliver Fader vår. Det ligger vishet i den lilla barnabönen. Han är och förblir min Far även när lyckan försvinner. Och någonstans får jag lita på att han vet vad han gör. Att allt är som det ska, hur ont det än gör.
Han vet vad han gör. Och han är god.

Önskar mig lite vila inför det nya året. Stenöken är mödosamt att vandra i.Sanden svider så i mina ögon. En palm skulle jag vilja ha, lite skugga och vatten. Kanske finns oasen där framme. Hoppas, hoppas!

Önskar er ett vackert nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Orkar inte be säger du din sorg din längtan din ångest  är bön i sig  Din trasighet ett öppet sår  Finns det en starkare bön  Dina tunga suc...