onsdag 6 februari 2019

Min mark


Komma här och stövla in på mina marker. 
Bort, bort bara försvinn!
Vad det springs fram och tillbaka, ser ni inte att ni förstör min trädgård!

Jag måste hägna in nu, jo, jo det förstår ni väl. Påla djupt ner. 
Aldrig mer ska ni få springa här och riva upp. 

Jag ska skydda det som är mitt, det är nämligen högt skyddsvärde på mina marker, bara så att ni vet. 

Stopp och nej är mina nya ord.

Till alla möten, tider och att-göra-listor som aldrig tar slut. 
Till alla måsten och allt som skulle vara gjort helst i förrgår.  
Till alla höga krav och alla förväntningar.
Det är tid att ni vet er plats!
Tro inte att ni ska kunna komma igen och invadera mina marker. 
Passa er noga, det säger jag bara.

Jag ska försvara det som är mitt.
Försvara min glädje, mitt lugn, mitt inre liv.
Försvara min grönskande trädgård.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kvällspromenad Våren är löfte är hopp i varje blomma ljusgrönt jubel  Körsbärsträdet står brud  skir och oskuldsfull I skönheten avtecknar s...