onsdag 7 november 2012

Övervintring på balkongen.

Nu är det dax att klä på växterna om de ska överleva vintern på balkongen. Idag hjälptes jag och lilltjejen åt att klä på murgrönan lite vinterkläder. Först en stor frigolitbit under krukan, sedan småbitar runt omkring krukan och sist säckväv för att hålla allt på plats! Det blev ett fint paket! Det är första gången jag försöker få något att övervintra på balkongen så vi får se hur det går. Krukan står nu under tak och mot väggen, så den står i alla fall någorlunda skyddad.
Jag drömmer egentligen om en trädgård men i brist på det så är det balkongen som gäller.
Nästa år kanske jag ska våga mig på något mer. Jag har funderat på dvärgsyren på stam "Palibin", det ska tydligen vara ett bra balkongträd. Sen skulle det vara fint med en småblommig klematis också. De småblommiga ska vara lättare att övervintra eftersom de har tunnare rötter. Ja vi får se vad det blir! Nu hoppas jag bara att murgrönan överlever.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kvällspromenad Våren är löfte är hopp i varje blomma ljusgrönt jubel  Körsbärsträdet står brud  skir och oskuldsfull I skönheten avtecknar s...