fredag 2 november 2012

Målning


Igår var det målning med fem barn! Dom älskade det! Och det gick faktiskt mycket bättre än jag trodde. Tipset är att låta barnen sköta grundmålningen och sen när dom tröttnat gör man resten själv.
Jag köpte ett lackat furubord med sex stolar i somras för en billig peng. Lackat furu säljs för ingenting, det är väl den stil som är mest ut just nu.(Fast snart är det väl inne igen!) Jag har själv svårt för furu, bordet och stolarna såg riktigt fula ut, men jag såg potentialen!
Kökssoffan har jag fått från mina föräldrar. Jag satt själv i den som barn! Så den var sliten och behövdes verkligen målas om. Jag har tänkt länge att jag skulle göra det, men nu blev det äntligen av. Det kändes rätt märkligt att måla den, tänk om man som barn vetat att jag en dag skulle måla den med mina barn.
Efter många timmars slit med sandpapprande och målning så är nu allt klart. Men det är väl bara en tidsfråga innan någon sitter och hugger med gaffeln i bordet så det blir märken...Fast då blir det ju shabby chic av det hela och det är ju en mysig stil!









Kudden är inköp på rea i somras på Hemtex. Jag ska hitta någon mer vintrig sen.

1 kommentar:

Kvällspromenad Våren är löfte är hopp i varje blomma ljusgrönt jubel  Körsbärsträdet står brud  skir och oskuldsfull I skönheten avtecknar s...