onsdag 6 juli 2011

På väg

Jag läser alltid mycket på sommaren. Egentligen har jag inte tid med det nu för tiden, men det hänger kvar från alla sommarlov, oj vad man läste! Så jag läser och låtsas att jag är ledig! Igår läste jag ut Göran Skyttes bok "På väg". Rakt på sak, lättläst och aldrig långtråkig. Ja, jag gillade den.
Han citerar ofta broder Wilfrid Stinissen, en favorit även hos mig.

Jag gillade slutcitatet: "...Som de vise männen kommer du att få färdas utan karta. Du kommer att tycka att du tappar spåret, kommer vilse och gör omvägar. Men i Guds ögon är det alltid en rak väg, om du hela tiden beslutsamt söker honom..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Orkar inte be säger du din sorg din längtan din ångest  är bön i sig  Din trasighet ett öppet sår  Finns det en starkare bön  Dina tunga suc...