söndag 10 april 2011

Uppfällt parasoll!

Igår fälldes det gula parasollet ut! Vilken härlig seger, solen lyser och små, små ljusgröna blad syns på buskarna.
Vintern är förbi! Jag känner mig som en av det instängda gruvarbetarna som tillslut fick lämna sitt mörker. Jag överlevde, jag tog mig igenom den hårda vintern.
Det är som att vakna upp efter en mardröm; det var bara en hemsk dröm.
Nu ler ljuset vänligt igen. Nu sjunger koltrasten, nu cyklar barnen fort som vinden och nu springer Anna! Ja, för första gången på mycket länge så sprang jag så snabbt jag bara kunde.
I leken finns livet.

3 kommentarer:

  1. Bra syrran! Jag sprang också idag, snabbt som vinden!

    SvaraRadera
  2. Du har klarat det! Halleluja!
    (Vafför sprang du? Börjat med löpning som så många? Först Facebook och nu detta..)

    SvaraRadera
  3. Nä ingen löpning, men lekte is och sol med barnen. Oj, vad jag fick springa!

    SvaraRadera

Orkar inte be säger du din sorg din längtan din ångest  är bön i sig  Din trasighet ett öppet sår  Finns det en starkare bön  Dina tunga suc...