onsdag 3 november 2010

En dröm!

Vi var på bibblan igår, jag och alla barnen.
Bokhögen växer och jag får vänligt men bestämt meddela att nu räcker det med böcker, vi ska ju få hem det hela också!
När vi kommer hem säger stora killen:
"Tänk att bo i ett bibliotek! Det hade varit en dröm!"

Jag blir så glad när han säger det! Glad för att han har upptäckt böckernas fantastiska värld, glad för att han delar min dröm. Jag har alltid drömt om att ha ett eget bibliotek, ett stort rum med böcker från golv till tak. Bokhyllorna ska vara platsbyggda och med glasdörrar så man slipper damma. Och så en stor härlig fåtölj.
Där skulle jag sitta och läsa och smaka på böckernas ord. En dröm...

Jag fick med mig Alex Schulmans bok "Skynda att älska".
Jag läste ut den ikväll.
Jag blev berörd. Han skriver varmt och vemodigt om sin pappa.
Jag tänker att jag också borde skynda, skynda att älska, säga de ord jag vill säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kvällspromenad Våren är löfte är hopp i varje blomma ljusgrönt jubel  Körsbärsträdet står brud  skir och oskuldsfull I skönheten avtecknar s...