fredag 25 december 2009

Alla är kära i mig!

Senaste veckan har alla varit kära i mig. Riktigt trevligt måste jag säga!
Man får passa på så länge det varar och njuta av allt det fina dom säger:
"Mamma jag är kär i dig. Du är den snällaste mamman i hela världen!"
Och så får man en puss och kram. Kan inte bli så mycket bättre!

Allt handlar så klart om julen. Ju snällare man är ju fler klappar blir det.
Tror dom ja.
Vi pratar om hur man ska kunna vara snäll. Alla har sina knep för att vara snäll:
-Man ska tänka snälla saker!

-Jag är snäll när jag sover! För då kan jag inte göra något!

-Jag ska skriva i handen att jag ska vara snäll!
Och så skriver han med röd penna i sin lilla barnahand: "Jag ska vara snäll varje dag!"
Det skulle jag också behöva skriva i min hand! Och sova lite mer, ett mycket bra råd!

1 kommentar:

  1. Jag håller med! NÅgot jag också skulle behöva skriva i min hand ibland! Tack för det jättefina julkortet! KRam och gott nytt år!! /Annesofie

    SvaraRadera

Orkar inte be säger du din sorg din längtan din ångest  är bön i sig  Din trasighet ett öppet sår  Finns det en starkare bön  Dina tunga suc...