tisdag 17 januari 2023


 “Att vara trogen allt man i ett spontant, kanske alltför spontant ögonblick har råkat inleda. Att vara trogen varje känsla, varje tanke som börjat gro inom en. Att vara trogen ordets mest allomfattande bemärkelse, trogen sig själv och Gud och trogen sina egna bästa stunder.” 

Etty Hillesum




Måtte jag kunna vara trogen 


Hela mitt väsen motsätter sig

vrider sig 

Ändå en fullständig övertygelse:

detta är vägen

min väg att gå


Välkomna lidandet

Välkomna det med hög och klar röst:

Välkommen i Jesu namn

välkommen


Trotsigt hålla upp 

vifta med segerbaneret

mitt i nederlag och nattsvart mörker

ropa ut över kors och död

välkommen 


Strömmar i ödemarken

fruktbart land i stenöknen

Förvandlar

Vatten till vin

Brist till överflöd


Fullkomlig tillit 

Vad som än händer

välkomna

Inte bara acceptera eller uthärda 

nej välkomna


Fullständigt trygg 

han är Herre

han har makten

totalt överlämna mig


Endast så kan jag leva





1 kommentar:

  1. Instämmer med dig endast så kan jag leva ❤️😊🙏🏽

    SvaraRadera

I smärtan Kroppen skriker bryts sönderdelas mals ner Utspänd i natten Vänder blicken  mot smärtornas man Ögonblicket  när nöd blir till nåd