onsdag 28 april 2010

Ett eget land

Det är läggdax, men han håller på med ett paket och vill först göra klart det.
Han vill klistra på många fina paljetter. Jag inser att detta kan ta hela kvällen så jag säger att han får fortsätta imorgon. Inget vidare populärt förslag, han bli sur, (eller "lur" som han säger!)

Han tittar på mig och säger:
- I natt åker jag till Gabriel-landet!
- Var ligger det?
- Långt, långt....

Lilla vän, jag förstår dig. Jag skulle också vilja åka till ett eget land, där allt är som jag vill att det ska vara. Där allt blir som jag har tänkt. Där inget kan göra mig illa. En egen liten ö! Det enda problemet är väl att det skulle bli ganska ensamt efter ett tag...

När han väl ligger i sängen är vi vänner igen. Och jag får höra att han alltid ska bo kvar hos mig! Älskade lilla pojke!

1 kommentar:

Orkar inte be säger du din sorg din längtan din ångest  är bön i sig  Din trasighet ett öppet sår  Finns det en starkare bön  Dina tunga suc...