onsdag 11 maj 2011

Min lilla maskrosboll

När hon står där i gräset och blåser på sin första maskrosboll är det som en bild.
Jag stannar upp och ser en barndom fångad i denna scen.
Hon är lika mjuk och dunig, håret är redan solblekt, nästan vitt.
Maskrosfröna flyger lätt i vinden som en påminnelse om hur flyktig barndomen är.

En kort liten tid är du hos mig min lilla maskrosboll.
Jag vill hålla dig och klappa ditt duniga och mjuka huvud.
En kort liten tid får jag hålla dig tätt intill mig, nära, nära,
innan vinden tar tag i dig.

1 kommentar:

  1. Helt betagande och underbar bild - får mig att tänka på Harry Martinssons "Nässlorna blomma"
    & Vilde Villes "Din stund på jorden".
    KRAM från morfar o mormor hänger med.

    SvaraRadera

Orkar inte be säger du din sorg din längtan din ångest  är bön i sig  Din trasighet ett öppet sår  Finns det en starkare bön  Dina tunga suc...