måndag 15 februari 2010

Filmtips och TV

Här kommer veckans filmtips: Jean de Florette (del 1 o 2)
En fransk film, lite annorlunda och långt ifrån Hollywood. Det är så klart drama, jag gillar det bäst. Man kan väl säga att den i korthet handlar om den lilla människan mot den stora, om fall och upprättelse. Mycket bra skådisar!

Nästa tips är ett barnprogram: "Hotell kantarell". Det bästa med programmet är "Maggans tv-shop". Jag skrattar varje gång, fast det nästan är precis samma sak som händer. Maggan är helt enkelt störtskön och så taskig mot sin assistent Bosse. Dom driver med fenomenet TV-shop och säljer en massa onödigt skräp. Tag 1 betala för 10!

För många år sen tittade jag faktiskt en hel del på TV-shop. Jag började kolla på TV på eftermiddagen och då var det det enda program som gick, efter det kom "Lilla huset på prärien" och sen var det väl "Glamor" eller något annat skräp. Ja, det var sådant man kunde göra när man var student. Man har en massa tid och massa pengar. (Fattar inte varför studenterna gnäller!) Hur som helst, blev jag rätt så less på det hela och har nu varit utan TV i 10 år! Senaste åren har jag dock sett en del program på Svt-play på internet.
Men nu börjar jag faktiskt känna att det skulle kunna vara kul med en TV, frågan är bara när jag skulle ha tid att titta!

1 kommentar:

  1. Dom i Hotell Kantarell är faktiskt sköna!
    Och Fåret Shaun!!
    Och Hjärnkontoret, det ser väl dina barn?
    Sen kan jag inte så många fler program. Jo, Landet Brunsås! Verkar bra.

    SvaraRadera

Kvällspromenad Våren är löfte är hopp i varje blomma ljusgrönt jubel  Körsbärsträdet står brud  skir och oskuldsfull I skönheten avtecknar s...