söndag 21 november 2021


Livets prov


Provet i min händer

Svart text

Hårt och skoningslöst

Obegripliga frågor

Olösbara ekvationer


Min värsta fasa

Inte klara, inte kunna, inte förstå

Kämpar och sliter

Vill få svar på alla mörka varför


Provet lyses upp

Inte en enda fråga behöver jag besvara, inte en enda!

Lämnar tomt rad efter rad

Under inre jubel

Vidare till nästa fråga


Inget behöver jag besvara! 


Endast för varje fråga 

böja mina knän

visa oförmåga 

total hjälplöshet

- överlåtelse


Blott så fullbordas mitt prov


Djupt nerifrån brunnens mörker 

Bara ett håll att rikta blicken

- uppåt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fattig är jag  var morgon  stapplande  haltande  Fattig under dagens timmar  Hur ska orken räcka  Fattig under natten  vrider  vänder  ömman...